top of page

פארק קופי השלג - Jigokudani Yaen Koen המקום היחיד בעולם בו קופים יושבים באונסן - אמבט מים חמים



פארק הקופים בנגנו
love is in the Air

הפארק ממוקם בעמק נהר Yokoyu אשר לוקח את מימיו משיגה-קוגן מהפארק הלאומי. כשהסתכלו על הצוקים התלולים מאוד ומזרקות המים החמים, אנשים התחילו לקרוא לעמק 'Jigokudani (עמק הגיהנום)'. הגובה הוא 850 מטר, הטמפרטורות בחורף יורדות ל 10 מעלות מתחת לאפס ושלג יורד בגובה שלמעל מטר.



הפארק הוקם ב 1964 על מנת לשמר את הקופים מסוג מקוק יפני והוא הפך לבית גידול לקבוצה ייחודית של קופים בבית הגידול הטבעי שלהם. כשיערות האזור נכרתו לצורך בנית אתרי סקי ומעליות הקופים החלו לנדוד לכיוון הישובים החלקאים ועשו שפטים בתוצרת חקלאית. המדינה נתנה אישור לאיכרים להרוג את הקופים כדי לשמור על תוצרתם.

ואז Sogo Hara החליט להקים את הפארק על מנת לשמר את הקופים.


כיום זהו מקום יחודי בו ניתן לצפות בקופים שסיגלו לעצמם מנהג של ישיבה במי המעיינות החמים. הם היחידים שלמדו לעשות זאת.

מחקרים מראים שבעקבות הישיבה במי המעיין וצלילה לאיסוף האוכל שהם מקבלים הם החלו לפתח שינויים אבולוציוניים ייחודיים כגון יכולת צלילה ושחייה.

הקופים מגיעים לשמורה כל השנה אבל החוויה הגדולה ביותר הינה לראות אותם יושבים במי המעיין החמים בשלג כבד לפנק אחד את השני ולהתחמם. גם צבעי עונת הסתיו יחודיים והנוף הופך לפסיפס של אדום, ענבר, זהב

פארק הקופים ביפן

אין מחיצה בין הקופים לבני האדם וניתן להתקרב ממש מרחק קצר אלהם. אבל חייבים לזכור שאלו חיות פרא שעלולות לעיתים לתקוף, או למשוך ולכן אין לנסות לגעת בהם בשום צורה.


כמה טיפים חשובים כדי למקסם את החוויה:

  1. אל תתפתו להגיע לפני עונת השלגים. בואו רק אם יש שלג. הקופים יושבים במים החמים רק כשקר ויש שלג. אחרת הם מגיעים מקום רק בגלל ההאכלה לא נכנסים לבריכה והמראה כולו מאכזב מאוד. האתר עצמו, שלא בשלג, די מכוער.

  2. אם אתם יכולים לבדוק במצלמת הפארק מה המצב - עדיף.

  3. השתדלו לא להגיע לקראת בסופי שבוע כמו כן לא להגיע בסוף היום. הקופים נוטים לחזור לכיוון היער בשעות אחר הצהרים.



נושאי הבלוג
בלוג-יפן למטייל העצמאי
הטיול החלומי ליפן במרחק שיחה מכם
bottom of page