top of page

דברים שאפשר לעשות ביפן- רק בחורף.. או למה אני מתה על החורף ביפן.

השלכת עוד לפנינו וכבר כולם נושאים פניהם לתכנוני האביב ביפן. אבל אל תטעו , החורף ביפן מציע הצעות ממש ייחודיות שניתן לבלות ולראות רק בחורף

קודם כל כל נכון שמזג האוויר קר, אבל עדין משולם! קר ויבש, שמים בדרך כלל בהירים וכחולים ושמש (שלא תורמת כלום למעט אור 😊 ). לקח לי זמן להתרגל להסתכל מהחלון על השמים המדהימים , והשמש הזורחת ולהבין שברגע שאני יוצאת זה - למקרר...


אבל היתרון שעונת החורף ביפן היא עונה יבשה, וגם אם יורד שלג, אז זה רק מוסיף נופך מיוחד לטיול . מחירי טיסה ומלונות מעולים וגם הכול פחות צפוף.

להלן דברים ששווה לעשות ביפן בעיקר בחורף:


יפן למטייל העצמאי" מתכננים מסלולי טיול חורף ביפן"
Shirakawa go

1. לישון בבקתות הקש באזור Shirakawa go – במשך שנים האזור היה מנותק בחודשי החורף בגלל שלג כבד. כיום עם הגישה שכל הכבישים פנויים ניתן לבקר בכפר כשהוא מושלג

















2. ביקור בפארק הקופים Jigokudani Monkey Park שנמצא ב Nagano , הקופים יושבים בתוך האונסן עושים מסג' זה לזה, ונהנים במים החמים, ועומדים סביבם ממרחק מטר.


יפן למטייל העצמאי - תכנון מסלולים ביפן גם בחורף
פארק הקופים

3. סקי- ביפן יש מאות אתרי סקי. בייחוד שבכל אתר תוכלו לשכור ציוד מכף רגל עד ראש הכול באיכות טובה, נקי ייבש ובמחיר סביר. אין כמו לאכול מרק אודון או ראמן מהביל בפסגת ההר הקפוא ובסוף היום להתענג ולשחרר את השרירים באונסן חם. יש אתרים שבמרחק שעה וחצי נסיעה מטוקיו- עולים על רכבת, עושים יום שלם סקי וחוזרים לטוקיו בערב. הכרטיס רכבת כולל את הסקי פס.

4. ביקור בפסטיבל הקרח Sapporo באי הצפוני Hokkaido – עשרות מבנים בנויים משלג וקרח. שווה להגיע יום יומיים לפני הפסטיבל ולחזות בבניית המבנים- בהחלט מרתק.


יפן למטייל העצמאי - תכנון מסלולים ביפן גם בחורף
פסטיבל הקרח ב saporo


5. אונסן חם - כי אין כמו לשבת באונסן פתוח, שיושבים במים מעלים אדים והכול סביב מושלג. יש מאות מקומות ברחבי יפן המציעים עם לינה או רק ביקור באונסן בהחלט חוויה.



6. הפסטיבל בקאמאקורה: Yokote Kamakura Snow Festival מציע חוויה מדהימה בעיקר בשעות הערב כשמדליקים אלפי נרות בתוך "גומחות " שלג לאורך נהר Yokote


יפן למטייל העצמאי - תכנון מסלולים ביפן גם בחורף
פסטיבל kamakura

7. היפנים מתים על תצוגות תאורה- ובחורף יש המון מקומות מדהימים לחזות בתצוגות תאורה מיוחדות. חלקן לכבוד השנה החדשה, וחלקן כחלק מאווירת החורף. ונציין רק בודדות מהן : kyoto illumination synesthesia hills / Hiroshima Dreamination/ Yebisu Garden Place , Tokyo ועוד ועוד



8. משטחי החלקה על הקרח- במקומות רבים מוקצה מקום להחליק על הקרח. גם לאילו מבינינו שאינם מעזים לנסות שווה לבקר. המקום החביב עלי היה ביוקהמה באזור ה"אבנים האדומות".


יפן למטייל העצמאי - תכנון מסלולים ביפן גם בחורף
החלקה על הקרח - יוקהמה

9. פסטיבל Kawazu Sakura . למי שיבקר בפברואר באזור Shizuoka, צפויה הפתעה בדמות עצי דובדבן פורחים. Matsuri חוגג את פריחת הדובדבן, של זן הפורח מוקדם וכבר באמצע פברואר ניתן לחזות בעצים לובשים ורוד.


יפן למטייל העצמאי תכנון מסלולים ליפן גם בחורף
פריחת דובדבן מוקדמת ב shizuoka

לסיכום למי שלא חושש מטמפרטורות נמוכות ומבין את היתרונות , זוהי בהחלט הזדמנות לחוות את יפן אחרת, כי החורף הוא תקופה ייחודית ומומלצת ופחות עמוסה בתיירים.

נושאי הבלוג
בלוג-יפן למטייל העצמאי
הטיול החלומי ליפן במרחק שיחה מכם
bottom of page