top of page

פארק Kamikochi באלפים היפנים



מידע על הפארק :

הפארק נמצא באלפים הצפוניים של יפן, באזור נגאנו (Negano), כ- 51 ק"מ מערבית ל Matsumoto. משמעות שמו של הפארק- "מאיפה שהאלים ירדו". הפארק הינו חלק מפארק לאומי גדול הנקרא: Chubu Sangaku, הממוקם במרכז רכס הרי היידה (Hida Mountain) והמכונה גם ה’אלפים הצפוניים של יפן’. הפארק כולל אתרים כגון: הר טטיאמה (Mt. Tateyama) שממוקם בחלקו הצפוני של הפארק וידוע בכמויות השלג הכבד בעונת החורף. נהר קורובה (Kurobe) שזורם בין טטיאמה (Tateyama) להרי אושירו- טטיאמה (Tateyama Ujihi ) ויוצר את אחד הערוצים הארוכים והעמוקים ביותר ביפן עם צוקים שנוצרו בשחיקה אינטנסיבית משני הצדדים. האזור בין הר טטיאמה להר יאקושידאקה (Yakushidake), שמציע מקומות מעניינים רבים לטיול, כולל Yakedake, הר געש פעיל ונהר אזוסה הזורם דרך אגן קמיקוצ'י. בשל יופיו, Kamikochi נחשב בצדק, לכתר של Chubu Sangaku


מתי לבקר?

הפארק נפתח מספר חודשים בשנה בלבד בגלל תנאי מזג האוויר הקשים שם בחורף.

הפארק נפתח מאמצע אפריל ועד אמצע נובמבר. ויש להתעדכן כל שנה על התאריך המדוייק של הפתיחה שמושפע מתנאי השלג במקום.

הפארק מאוד פופואלרי באביב (מאי עד יוני), שכולו ירוק , פרחים בקיץ (יולי עד אוגוסט), שהמקום בהחלט מהווה מילוט לקיץ החם ולח ביפן, ובאוקטובר לחזות בעלי השלכת.



איך מגיעים?

תחבורה ציבורית: עד Matsumoto או Takayama ברכבת ומשם בתחבורת אוטובוסים שנותנים שרות כניסה לפארק עצמו.

יש אוטובוס ישיר מטוקיו מתחנת Shinjuko /

רכב שכור: רכבים פרטיים אינם נכנסים לתוך שטח השמורה אלא מחנים בחוץ, ישנן שני אזורי חנייה, ואוטובוס שאוסף לשמורה או במונית.

אם מגיעים מאזור Matsumoto אז ניתן להחנות במגרש Sawando

אם מגיעים מאזור Takayamaאז ניתן להחנות במגרש Hirayu

בשני המקרים הנסיעה מהחנייה לשמורה היא 20-30 דק'

** שימו לב ששעת הכניסה האחרונה לפארק היא ב 19:00 בערב, ובאוגוסט ב 20:00.


למי שנכנס ללון בפארק קחו רק מזוודות קלות איתכם. ממרכז המבקרים יש לצעוד למלון רגלית ויהיה קשה לכם לסחוב מזוודות גדולות וציוד כבד.


לינה:

יחסית לכמות המבקרים, מספר מקומות הלינה בתוך הפארק, מועט. יחד עם זאת, מגוון ההצעות הוא רחב: ריאוקנים (בתי הארחה יפניים יוקרתיים), מלונות בסגנון מערבי, לודג'ים, בקתות וקמפינג.

יש שריין מראש כי מספר המקומות מוגבל, בעיקר בשבועות השיא בקיץ, והמחירים מאוד גבוהים וכוללים ארוחת בוקר ערב ומיסוי. המחירים הם לאדם ולא לחדר.

החוויה אולטמטיבית היא לישון בפארק עצמו.

כמו כן אם אתם ישנים מחוץ לפארק ומתכוונים ביום למחרת שוב לעשות סיור בפארק עצמו זה מכריח אותכם לצאת בסוף היום ולשוב למחרת דבר שמבזבז זמן וכסף מיותרים.

טיפ:שימו לב שבבקוינג.קום מציעים הרבה מקומות לינה בפארק ולמעשה הם מחוץ לפארק. לכן כדאי לבדוק את מיקום המלון המוצע בגוגל מאפ. או לסגור מראש דרך האתר של הפארק.


אוכל:

אם את לנים בריאוקן אז כמבון שווה לקחת את ארוחת ה kaiseki (יש בבלוג הסבר על הארוחה)

במידה ואתם לנים במקום לינה אחר רצוי לוודא הסדרי ארוחות . בשמורה יש מספר מסעדות בודדות ליד תחנת האוטובוס וכולן נסגרות ב 17:00 !

לכן רוב שווה לקחת במקום הלינה ארוחת ערב







למי מתאימים המסלולים בפארק?

לכולם!!!

בפארק יש עשרות מסלולים שונים בכל מיני רמות. לא חריג לראות לצד מטייל מקצועי המצוייד במלואו בציוד מובחר לטרייק גם מטיילות עם נעלי עקב..

במרכז המבקרים תוכלו לקבל מפה של המסלולים, ממסלולים קצרצרים על שביל מוסדר מעץ, מסלולים בני שעה וחצי, שלוש שעות וחמש ועד מסלולים הדורשים לינה בשטח למספר ימים ומיומנות הליכה.

למבקרים ליום אחד מומלץ בהחלט מסלולים של 3-5 שע'.




מה ללבוש?


אל תתטעו במזג האוויר. בפרט אם אתם מגיעים מטוקיו ונראה לכם חמים ונעים. השמורה גבוהה, וקר שם. גם אם במשך היום 25 מעלות בערב הטמפוטורה יכולה לצנוח לכיון ה 10 מעלות גם בקיץ.

הגיעו מצויידים בנעלי הליכה טובות במסלולים גבוהים לעיתים יש שאריות שלג וזה יכול להיות מחליק.









נושאי הבלוג
בלוג-יפן למטייל העצמאי
הטיול החלומי ליפן במרחק שיחה מכם
bottom of page