top of page

Minoh פנינת טבע צפונית באוסקה

עונת השלכת בשיאה ואין כמו לקחת פסק זמן מהעיר הגדולה ולצאת לטבע הלובש כולו צבעי כתום אדום. אז בבוקרו של יום יצאתי מוקדם מצויידת באוניגרי לעשות פינקניק בחיק הטבע.


צפונית ל Umeda שבאוסקה , שוכנת לה עיר קטנה שנקראת Minoh, (שאגב שנים אוייתה בגרסאות שונות עד שרשמית נקבע צורת האיות נוכחית ). העיר ידועה בעיקר בשל הפארק שבה , הנחשב לבין הפארקים הוותיקים ביפן Meiji No Mori Mino Park או בקיצור Minoh falls




המקום ידוע בעיקר בסצנת השלכת שלו- ובצדק.

מפל המים שבו, נראה כלקוח מתוך קומפוזיצייה מבויימת עבור גלוייה. העצים בעשרות גווני כתום- צהוב -אדום ועדת הקופים המתרוצצת בינהם, בהחלט מקנה למקום את היחודיות שלו.




אחרי כ 40 דק' הגעתי לתחנת Minho והופתעתי לגלות כבר די הרבה אנשים, בעיקר קבוצות פנסיונרים יפניים, למרות השעה המקודמת.

חייבת לציין, שבכל זמן ביקורי במקום למעט קבוצת סינים לא גדולה, לא ראיתי תיירים זרים.







קיימות שתי דרכים להגיע למפל: מסלול טרייל ארוך, לאלו הרוצים ממש לחוות טבע הכולל שביל מפותל בין העצים שלוקח כשעה וחצי - שעתיים ודרגת הקושי שלו בינונית והדרך הקלה יותר, שהיא שביל סלול העולה עד המפל אורכו כ 4 קמ ולוקח כ 35-40 דקות הליכה מתחנת Minoh.



מיותר לציין, שבחרתי בדרך הקלה, ולא רק בגלל מחסור בזמן אלא גם בגלל שרציתי לחוות את סצנת השלכת כפי שהיא נחגגת באזור.


השביל העולה עד המפל שזור בעשרות חנויות קטנות בהם אנשים מבוגרים מוכרים מגוון "מזכרות שלכת" ודברי מאכל מקומיים התואמים את העונה



השביל מעוצב לאורכו במוטיבים של שלכת: הגדרות מתכת מעוצבות עם עלי מייפל, מכסי הביוב מצויירים עם עלים ובהחלט הכול באווירה קסומה ומדהימה.


אחד מהממתקים היחודים לעונה ולמקום הוא momiji maple leaf tempura ממתק ייחודי למקום, בן 1300 שנה. מדובר בעלי מייפל אמיתיים , הנקטפים בעודם צהובים מהעץ, (לא משתמשים בעלים אדומים שכבר נעשים קשים ולא ראויים, ולא משתמשמים בעלים שנפלו מהעץ). מערבבים את העלים עם סוכר וקמח ומטגנים אותם טריים ויוצרים מעדן טמפורה מופלא בצורת עלי שלכת. יש מספר ורסיות מקומיות ובהחלט מומלץ לנסות כמה מהן.



במקום יש גם מקדש בודהיסטי בן 1200 שנה Ryuanji Temple , מרכז אימונים חשוב, שנאמר כי הוקם על ידיEn-no-gjoja, מייסד שוגנדו , אבל בפועל הוא ידוע בעיקר בשל אוסף עצום של בובות ה Daruma שבו .



השיא כמובן זה ההגעה למפל. מקום מקסים, ויש הרבה פינות חמד שקטות בהם תמצאו אנשים עושים פקניק או מציירים.

בהחלט ממליצה להגיע לביקור בתקופת השלכת








סרטון מהדרך במעלה השביל, גם הגדרות מסביב מעוצבות עם מוטיבים של עלים:


אלבום תמונות מהמקום:



















Comments


נושאי הבלוג
בלוג-יפן למטייל העצמאי
הטיול החלומי ליפן במרחק שיחה מכם
bottom of page