top of page

לינה בריאוקן הכוללת ארוחת ערב עם לפחות 13 מנות

לינה בריוקאן , (ביפנית:旅館 ) הכוללת את ארוחת הערב המפורסמת (Kaiseki 会 席 料理) ורחצה באונסן - הינה חוויה שכל מטייל ביפן כדאי שיזכה ליהנות ממנה לפחות לילה אחד במהלך הטיול.

הריאוקן, מקורו ביפן המסורתית מתקופת האדו (1603-1868 ) , היווה סוג של פונדק דרכים, שסיפקו לינה לעוברים בדרכים המרכזיות. החדרים בעלי רצפת טאטמי , מצופים במחצלות והמלונות סיפקו שרותי הסעדה ושרותי רחצה באונסן- האמבט המשותף.

כיום, הכוונה בעיקר לבתי מלון בסגנון יפני מסורתי. הם נחשבים למאוד יוקרתיים ומחירם, יחסית למלונות מערביים, מאוד גבוה.

החוויה של הישנים בריאוקן ,כוללת חדר יפני מסורתי, השינה על גבי מזרוני טאטמי וגולת הכותרת הינה ארוחת הערב מרובת המנות, מינימום 13 , המוגשת או בחדרו של האורח ע"י או בחדר פרטי המוגשת על ידי מארחת, או בחדר האוכל המרכזי של המלון.



כיום יש מלונות רבים המציעים גם חדרים מערביים או חוויה של חדר עם מיטה מערבית וחדרון הסבה נוסף בסגנון יפני.

כך שגם שלמי שקשה לישון על פוטון עדין יכול ליהנות מהחוויה של הריאוקן.



הקאייסקי - הוא סגנון ארוחה יפנית מסורתית מרובה מנות. מקורותיו נעוצים מלפני מאות שנים בארוחות הפשוטות שהוגשו בטקס התה. אולם בהמשך התפתח לסגנון אוכל משוכלל, הפופולרי בקרב חוגים אריסטוקרטים. כיום, קאייסקי מוגש במסעדות ייעודיות או שניתן ליהנות ממנו על ידי שהות בריאוקן .


לארוחות הקאיסקי יש סדר מנות קבוע מראש. המנות עשויות באחת מהטכניקות הנפוצות בבישול היפני. עם זאת, לשפים המתמחים בקאייסקי יש חופש ניכר להוסיף /להשמיט או להחליף מנות עם דגש על מעדנים אזוריים ועונתיים וסגנון אישי.

המנות כפי שהן מופיעות בדרך כלל בארוחה:

אפרטיף- משקה יין מתוק או אלכוהול אחר

מנות עיקריות: מרק, סשימי, נימונו (ירקות מבושלים) ,יאקימונו (מנת גריל של דג מקומי או בש איכותי), אגימונו (מנה מטוגנת בדר"כ מנת טמפורה, ), מושימונו (מנה מאודה, לרוב צ'וואנמושי, רפרפת ביצה מתובלת בטעם ציר דגים, עם נגיעות של פטריות, פירות ים מוג בספלון תה קטן), מנת סונומונו (מנה מוחמצת (מורכבות בדרך כלל מירקות ופירות ים (לרוב שרימפס או תמנון) ברוטב על בסיס חומץ.) ,

את המנות העיקריות ילווה הסוקושי (מנות נלוות) של אורז, מרק מיסו וחצוצים יפניים. וקינוח למנה אחרונה.

הלינה בריאוקן , משלימה נדבך נוסף לחוויה הכולת של נגיעה בתרבות היפנית.




נושאי הבלוג
בלוג-יפן למטייל העצמאי
הטיול החלומי ליפן במרחק שיחה מכם
bottom of page