top of page

מקדש עם ראש אריה ענקי- Namba yaska, באוסקה



למטיילים באוסקה יש שפע אטרקציות ופינות חמד להסתובב, ורבים מכירים את אזור Namba, כאזור בילוי עם שפע של אוכל טוב, ברים, הרבה קניות ומועדוני קריוקי. אבל ביקור במקדש באזור יכול בהחלט להפתיע, שכן מבנה בדמות ראש אריה אדיר מחכה למבקרים. 8 דק הליכה מתחנת Nanki נמצא מקדש Namba yaska שידוע כמשכנה של האלוהות Susano-no-Mikoto, השומרת על Namba .


המקדש היה חלק ממכלול מקדשים בודהיבטיים באזור שנשרפו בזמן המלחמה. המקדש עצמו אינו גדול, בניין ראש האריה שנקרא Ema-Den, נבנה בשנת 1975 גובהו 12מ' ואורכו 11מ' בעומק של 7 מ'.

במרכז פי הארייה מוצבת במה, שם מתקיימים טקסים של המקדש.

פיו של האריה הענק עם שיניו הגדולות, מסמל שהוא בולע רוחות רעות ומביא מזל טוב, וידוע במיוחד למחפשים הצלחה בלימודים ועסקים ומקנה ביטחון אישי וכלכלי. המקדש היה בתפארתו וכלל shichido garan (קומפלקס קלאסי מקדש בודיהסטי הכולל שבעה בניינים). המבנים המקוריים נשרפו במלחמה בעיקר ב 1945. הבניינים הקיימים כיום הינם שחזורים שנעשו בהמלך השנים אחרי המלחמה. המקדש ידוע בטקס ייחודי שנקרא Tsunahiki-shinji Tug of War Ritual


זהו טקס משיכת חבל המתקיים ב 14 לינואר וייחודי בצורת ביצועו למקדש זה. הוא נערך לכבוד Susano-no-Mikoto - האלוהות של המקדש, שירד ל Izumo בנהר ו Hinokawa והביס את הנחש בעל שמונה הראשים, הציל את האנשים מצרות, הגן על פרנסתם, שמר עליהם מפני מגיפות ומחלות, וקידם את חקלאות באמצעות כבוד לכוחו של הקיסר. בעקבות האגדה הזו, החבל כרוך כך, שהוא מדמה נחש בעל שמונה ראשים ושמונה זנבות. והמאמינים מושכים בחבל כדי לקבל מזל טוב. הטקס מכבד את האלים ומפציר בהם לספק ביטחון ממחלות, יבול טוב ודיג דיג, בטיחות בעבודה, בטיחות משפחתית ושגשוג.

כמו כן, המקום יודע כפנינת חן, מועדפת, גם בתקופת פריחת הדובדבן כמקום מפלט מהמולת העיר.

נושאי הבלוג
בלוג-יפן למטייל העצמאי
הטיול החלומי ליפן במרחק שיחה מכם
bottom of page