top of page

חנויות נוחות ביפן- לא מה שהתרגלתם במערב.

כשישראלים חושבים על 'קונביניינס סטור' או בשמם בעברית “חנויות נוחות”, הם מקשרים את זה עם ה"פיצוציות" המוכרות לנו בארץ או חנויות יילו בתחנות הדלק.


אבל ביפן לרשתות חנויות הנוחות או בשמן ביפני ”Konbini” יש מיימד אחר והן משרתות את האוכלוסייה ברמת שירותים כזאת שהפכו לחלק ממארג החיים.

בשוק ביפן שולטות מספר רשתות גדולות Seven Eleven, Lowason , Family Mart אבל יש עוד רשתות רבות אחרות. סה"כ יש כ 50 אלף סניפים ברחבי יפן ומרביתם פתוחים 24/7 כל ימות השנה. ליפנים שיוצאים בשעות הבוקר לעבודה וחוזרים רק בערב, זה מעניק פתרון לעשרות שירותים נדרשים החל מקניית מזון ועד קניית שירותים שונים.

רמת הקופות המתוחכמות כל כך גבוהה, שדרך קופת הסניף ניתן לבצע שירותים רבים שברוב העולם נעשים עדין באופן בירוקרטי או דרך האינטרנט.

שירותים רבים כגון: רכישת כרטיסים למופעים/ קונצרטים / מוזיאונים / אתרי תיירות / וכרטיסי אוטובוסים למנהן יכולים להירכש בסניפים

תשלומי חשבונות חשמל ומים , ביטוח , תשלום לחברות הסלולר , והכול מקושר ישירות לגוף המבצע והתשלום מופיע ישירות ברשומות שלהם.

כמו כן שרותי משיכת מזומנים בכספומטים , שירותי משלוח , דואר ועוד.





ובימים אלו עלה נושא תנאי העבודה הקשים של העובדים בסניפים כשבעל סניף seven eleven תקף את ההנהלה וסרב לעבוד בארש השנה. ואכן על מנת לספק שרותי 24/7/356 נאלצים העובדים לעבוד מספר רב של שעות ושבוע מלא. ומצד שני יפן הסובלת ממחסור בכוח אדם עקב הזדקנות האוכלוסייה ומחסור בעובדים מתקשה למלא את הצורך בעובדים.

השנה, לראשונה רשת seven eleven סגרה כ 50 סניפים ברחבי טוקיו בערב ראש השנה האזרחי . וכמו כן ניתן לראות יותר ויותר עובדים זרים בסניפי הרשתות.



לנו כתיירים החנויות הן מקור מעולה לשירותים

• קודם כל רמת האוכל , המגוון, המחיר וטריות האוכל, מאפשרת לחטוף משהו במהלך היום במחיר המתאים לכל כיס, כולל ארוחות חמות מלאות אותן ניתן לחמם במיקרו-גלים המוצבים בסניפים. שפע של אוכל מערבי ויפני מוצע: מאוניגרי, סלטים, כריכים וארוחות "אובנטו" חמות והכול טרי ומליצה בחום לנסות את האודן החם, מרק חם עם בצקיות דגים (לא להיבהל מהצורה).

• בסניפים רבים מציעים שרותי הסעדה ומדובר במסעדות זולות וטריות באיכות בהחלט טובה

• לרשת חנויות lowason יש סניפי" “Natural Lowason בהם ניתן למצוא מוצרי בריאות / צמחונות ועוד

• מיקומם בכל קרן רחוב מאפשר להנות ממשקאות קרים וחמים כולל קפה טרי במחירים ממש זולים.

• אם ברצונכם לשלוח את המזוודות ליעד הבא על מנת להתנייד בייתר קלות ברכבות, - תוכלו לבצע את זה באמצעות הסניף הקרוב

• כפי שצויין - שרותי רכישת כרטיסים למופעים/ מוזיאונים ומיצגים גם הם ניתנים להיעשות דרך הסניף וישנם אירועים שזו כמעט הדרך היחידה לרכישת כרטיסים עבורם.

• ביום גשם תוכלו לרכוש מטריות במחיר ממש זול, 400 יין (15 שח) ופשוט לוותר עליהן בהמשך שלא יהיה בהן צורך יותר

• כספומטים: ברוב הסניפים יאפשרו לכם משיכת מזומן.

• חלק מהסניפים מציעים dutyfree service . סניפים אלו יהיו מסומנים בשלט המצהיר על כך בכניסה. ההנחה תינתן בקנייה מעל 5000 יין ובהצגת דרכון עם כניסה פחות מ 6 חודשים




 


נושאי הבלוג
בלוג-יפן למטייל העצמאי
הטיול החלומי ליפן במרחק שיחה מכם
bottom of page