top of page

מה כדאי לעשות על מנת להוזיל את מרכיב הנסיעות בטיול בתחבורה הציבורית ביפן?

מחירי הכרטיסים השבועיים של חברת JR עומדים לעלות ב 60% (!!)החל מאוקטובר. כרטיס שבועי יעלה 50,000 יין (366 דולר)

ההודעה בהחלט הלחיצה תיירים רבים, ובצדק. קחו לדוגמא משפחה בת 5 נפשות שתכננה לטייל באוקטובר הבא- עלות מרכיב הנסיעות יתייקר לה ב 750$ בשבוע.


מחירים שפורסמו אפריל 2023

אז מה ניתן לעשות?


1. קודם כל במידת האפשר - הקדימו את רכישת כרטיס ה JRPASS . את הכרטיס ניתן לרכוש עד 3 חודשים טרום היום בו מפעילים אותו. (כלומר יום הנסיעה הראשון בו).

לכן מומלץ למי שמתכוון להפעיל אותו במהלך אוקטובר (ותחשבו נכון את התקופה!!) - לרכוש אותו מיולי.

למתכננים לטוס כבר אחרי עליית המחירים - חשוב שבתכנון טיול נכון-לחשב את סך עלות כרטיסי הרכבות הרגילים (שמחירם כרגע לא השתנה) לכל משך הטיול - לעומת העלות החדשה של כרטיס שבועי. לא בהכרח שהפער יהיה כזה גדול ולא משתלם יהיה לרכוש JRPASS. קחו בחשבון שגם נסיעה הלוך ושוב מטוקיו לפוקאוקה הרחוקה עולה רק 45,000 יין, כך שאם אין בכוונתם לנסוע כל יום מרחקים מיעד ליעד – סביר שלא ישתלם יהיה לרכוש את כרטיס ה JRPASS .

3. נחתו והמריאו משני יעדים שונים: כמו כן , אם עד היום החישוב של לנחות ולהמריא מאותו יעד היה כלכלי, מאחר שכרטיסי הטיסה עם יעדי נמלי טיסה שונים יקרים יותר. הרי שעתה שווה לבדוק מה פער עלות כרטיס לאותו יעד לעומת שני נמלים שונים ולקחת בחשבון לפחות 100$ עלות חזרה ברכבת בסיבוב מעגלי.


4. טיסת פנים: עדין מחירי כרטיסי הטיסה הפנים ארצית טרם התייקרו. עד כה, על מנת להתחרות בחברות הרכבות ניתן היה לטוס בין טוקיו וקיוטו גם ב 40$ לכיוון (לעומת כרטיס רכבת שעולה כמעט 100$) . זהו בהחלט שיקול שניתן לקחת בחשבון ואנחנו מייעצים לרבים מלקוחותינו שנוחתים בטוקיו כבר לעלות בשדה התעופה לטיסת פנים לאוסקה.

חברות תעופה לטיסות פנים:

חברות לאו קוסט: Peach Aviation Jet Star

וכמובן חברות סדירות יפניות כמו JAL/ ANA

השוו מחירים- רכש ישירות מהחברות, או מול סוכנות נסיעות.

במידה ועלות מזוודה יקרה שלחו אותה בנפרד בדלפק של Yamoto בשדה התעופה ההפרש יכול להיות ניכר מתוספת מזוודה במטוס.


מחירים נכון לאפריל 2023

5. כרטיסי פס מקומיים: יש עשרות כרטיסים אזוריים משתלמים. שווה לבדוק את העלות לפי התכנון ולרכז מספר נסיעות באותו פרק זמן שהכרטיס האזורי מציע.

יש כרטיסי פס אזוריים רבים לפי אזורים לתקופות שבין 1-2-3-4-5 ימים. וניתן לנצל אותם אם יוצאים לניסות כוכב או לאזור מסוים. כל פרטי הכרטיסים האזוריים נמצאים בלינק הבא:

שווה לבדוק בעיקר למי שמתכנן יעדים רחוקים כמו הירושמה ( יש הירושימה פס) או

6. השכרת רכב- רכב פותח שפע אפשרויות למסלולים. אבל עם עלות הכרטיס החדש, הפער בין השכרת רכב + אגרות כביש לעומת כרטיסי רכבת בהחלט פותח את אופציית השכרת הרכב לעדיפה. תעשו חישוב למשפחה עלות נסיה ברכבת לעומת רכב ותצאו נשכרים. בתכנון כזה ניתן לצאת לכיוון אחד עם רכבת ולעשות מסלול מעגלי עם רכב.

את המסלול תתכננו ללא נהיגה בערים הגדולות. תצאו מטוקיו ליעד קרוב ומשם תקחו רכב וכנל לחזרה לטוקיו.

יש חברות רכב רבות המשכירות רכבים. יש לדעת שהנהיגה מצד ימין ומחייבת רשיון נהיגה מיועד ליפן.

מומלץ ביותר לקרוא על חוקי התנועה ושיטת הרמזורים בלינק בא: https://rental-car-tips.jp/en/rules

את רשיון הנהיגה יש להפיק בחנויות אופקטינה.

להלן הרשימה של הסניפים. שווה להרים טלפון לפני הגעה.

כמה טיפים לשוכרים רכב:

  • ביפן יש אגרות כביש שניתן לשלם בהם או ידנית או באמצעות מכשיר אלקטרוני ETC. אנחנו ממליצות בחום להשתמש בשרות הניתן על ידי חברת ההשכרה ולקחת מהם את מכשיר ה ETC, שמאפשר מעבר ישיר ומונע אי הבנה בעניני כספים בשער כביש האגרה. כמו כן ישנם כבישים בהם המעבר הוא אך ורק באופן אוטומטי על ידי ETC

  • מומלץ לשכור רכב עם navigator באנגלית למקרה של גוגל מפות, לא יעבוד. בדרך כלל מכשירי הניווט ביפן משתמשים במספר הטלפון של היעד או טלפון של חנות/ חניון או כ דבר ליד היעד שיכול לסייע במיקום.

  • השכרה והחזרה בשני יעדים שונים כרוכה תשלום נוסף - עדין זה משתלם לעומת מחירי הרכבות.

  • לאורך כל המסלולים בכבישים ה highway תמצאו תחנת רענון עם שירותים מסודרים, מסעדות ומתנות. שווה עצירה תמיד יש מגון של האוכל המקומי של האזור, ממתקים מיוחדים וכו.

  • הצטיידו תמיד במגבת קטנה לפנים, (15:15 ) בשירותים אין מגבות או נייר והיפנים משתמשים במגבות אישיות שתמיד איתם.


נושאי הבלוג
בלוג-יפן למטייל העצמאי
הטיול החלומי ליפן במרחק שיחה מכם
bottom of page